cun tak??

weiß, dass meine Freunde....

My Photo
izaidah hj jamaludin
hallo..hallo friends all over the world..namaku seperti yang terpapar ringkas..masih belajar..dan akan belajar sampai bila2 tak kira la belajar ape pon..asal namanya belajar..very childish dan kadang2 matang nak mampos..hangin stu badan..sape tak puas hati bley blah dari hidup aku..saya sgt menghargai org lain..jangan jadi penipu..jgn jadi hipokrit...bukan mak ayah je marah..ALLAH lagi la marah..enjoy knowing me all my friends..love u olls!
View my complete profile

Friday, May 20, 2011

aku dah tahu ape aku alami selama 2 hari ni....


oooo...inilah puncanya!!!

  1. Tidak makan atau lambat makan mengikut waktu juga boleh menyebabkan terjadinya migrain.
  2. Orang yang kerap meminum minuman yang mengandungi kaffein seperti kopi, teh, nescafe, coca-cola dsb selalu menghadapi caffeine withdrawal syndrom bila mereka cuba menghentikan tabiat mereka secara mendadak. Sindrom ini sama dengan migrain. Ini adalah kerana kaffein menyempitkan saluran darah, dan memberhentiannya akan menyebabkan saluran darah mengembang...peace :) aku minum coke dan nescafe....huhuhu..padan muke aku!!
  3. Haid.Ramai wanita yang mengalami migrain sebelum, semasa dan selepas dating haid....peace..:) dah kate dah aku mmg nak piyed..lalalala~
  4. Berlaku pertukaran dalam masa tidur dan jaga. Terlebih atau terkurang tidur juga menyebabkan migrain...bullshit!! mmg kurang tidow r!!!
  5. Ubat yang menyebabkan saluran darah mengembang boleh menyebabkan migrain. Begitu juga dengan beberapa persediaan herba seperti yang mengandungi ginkgo biloba.Penggunaan berlebihan ubat migrain juga boleh menyebabkan migrain...peace..:)..i'm addicted already!!

0 comments: