cun tak??

weiß, dass meine Freunde....

My Photo
izaidah hj jamaludin
hallo..hallo friends all over the world..namaku seperti yang terpapar ringkas..masih belajar..dan akan belajar sampai bila2 tak kira la belajar ape pon..asal namanya belajar..very childish dan kadang2 matang nak mampos..hangin stu badan..sape tak puas hati bley blah dari hidup aku..saya sgt menghargai org lain..jangan jadi penipu..jgn jadi hipokrit...bukan mak ayah je marah..ALLAH lagi la marah..enjoy knowing me all my friends..love u olls!
View my complete profile

Saturday, May 14, 2011

fyp oooo...fyp...

Sekarang anda berada dalam zone serius...zone dimana anda akan menguap2 baca leteran saya mengenai final year project saya...tajuknye?jap2...


TO STUDY EFFECT OF CHAIN EXTENDER ADDITIVE ON THE PROCESSIBILITY AND MECHANICAL PROPERTIES OF RECYCLED POLYCARBONATE


fulamak...gempak tak tajuknye...sape yang tau tu tau lah..yang tak tau..meh adik nak terangkan ye..disini saya ingin mengkaji perubahan sifat kepada plastic yang selalunye kita buat CD..dashboard kereta..dan alatan2 kereta la boleh kata..ape tu? POLYCARBONATE...eh..eh..buakn bicarbonate eh,..tu serbuk penaik..sebab plastic ni sensitif to heat..dia senang je nak degrade while processing..degrade ?? bukan bermaksud di grade sekali lagi tapi..penah tgk tak..kalau paip air kite letak kat tengah panas bertahun2 tahun ape yang jadi..dia jadi kuning2 n merekah kan...??tu la maksudnye..dia rosak..dalam bahasa chemistrynye..the chemical bonding between the polymer molecule tu dah breakdown..so..properties dia p0on jatuh la...eh..bukan jatuh sebarangan tau..jatuh tu maksudnye..tak kuat dah..kalau la kiat buat bumpe kereta..letak je tgh panas..jadi melendut tak tentu pasal..nak ke??tak nak kan..sebab tu la saya nak kaji bende ni..untung2..berjaya..selamat la keta korang...apee?? kereta korang tak melendut pon? ye..tu sebab saya buat tajuk to study..maksudnye masih belajar..bukan dari sifat melendut je..cube pegi garu2 kat dashboard tu..kereta tu biar la dah bertahun pakai ye..ade tak nampak garis2 macam kulit mati tu?kalau ade..tu lagi satu tanda dia nak degrade dah la tu...tapi jgn salah paham..(mcm Dr Ong...)saya hanya mahu mengkaji..effect chain extender to masa plastic tu diprocess je..bukan plastic yang dibunag dalam trashcan ye...k la..t sambung lagi..nak p melukis ag..best r lukis org lidi tu....

0 comments: